Rozwiązania Seetech

Analiza problemów naszych obecnych klientów i zaproponowane przez konsultantów Seetech sposoby ich usprawnienia doprowadziły do powstania rozwiązań optymalizujących zachodzące w systemie Microsoft Dynamics NAV procesy lub jego poszczególne funkcjonalności mające szczególnie istotne znaczenie dla działalności poszczególnych branży.

Do przykładowych rozwiązań branżowych Seetech należą:

  • zarządzanie mobilną siecią przedstawicieli handlowych na podstawie firmy dystrybucyjnej,
  • przygotowanie systemu do obsługi sprzedaży i produkcji unikalnych wyrobów na podstawie drukarni wielkoformatowej,
  • zarządzanie etykietami produktowymi i kodami logistycznymi SSCC na podstawie firmy z branży chemicznej,
  • komunikacja z outsourcingowym magazynem na podstawie firmy dystrybucyjnej,
  • zaawansowana obsługa EDI na podstawie firmy produkcyjnej.

Zarządzanie mobilną siecią przedstawicieli handlowych

Dzięki dedykowanemu modułowi dodatkowemu B2B/B2C Dynamics NAV eCommerce Platform Seetech może zaoferować rozwiązanie do zaawansowanego zarządzania mobilną siecią sprzedaży. Specjalnie zaprojektowany interfejs oparty na przeglądarce internetowej umożliwia przedstawicielom handlowym swobodne korzystanie z danych systemu Microsoft Dynamics NAV w lokalizacjach zdalnych. Dostęp do danych możliwy jest przy wykorzystywaniu dowolnego urządzenia mobilnego (iPad, iPhone, urządzenia oparte na systemach Symbian, Android oraz Windows Phone).

Przejrzysty i przyjazny interfejs ogranicza konieczność szkolenia przedstawicieli handlowych. Możliwość profesjonalnego prezentowania produktów klientom zwiększa skuteczność sieci sprzedaży oraz kreuje nowoczesny wizerunek przedsiębiorstwa. Wpływ przedstawicieli handlowych na proces sprzedaży poprzez elektroniczny proces ofertowania pozwala na szybką, lecz kontrolowaną, obsługę sprzedaży wymagających podjęcie indywidualnych decyzji cenowych.
Automatyczny system powiadomień dla przedstawicieli handlowych oraz dla klientów ostatecznych usprawnia metody komunikacji oraz odciąża dział sprzedaży od części zadań, polegających na informowaniu klientów i przedstawicieli handlowych o statusach poszczególnych operacji handlowych.

Całodobowa dostępność elektronicznego systemu dystrybucyjnego umożliwia pracę przedstawicielom handlowym w najbardziej dogodnym dla nich terminie, natomiast możliwość komunikacji poprzez sieć GSM udostępnia system z dowolnego miejsca.

Obsługa sprzedaży i produkcji unikalnych wyrobów

Podczas wdrożenia systemu Microsoft Dynamics NAV w drukarki wielkoformatowej konsultanci Seetech opracowali rozwiązanie branżowe pozwalające na obsługę produkcji unikalnych wyrobów gotowych. Operatorzy systemu konstruują wyrób gotowy na podstawie selekcji kilku parametrów, które pozwalają na uproszczony wybór konkretnego zapasu magazynowego, a następnie określają unikalne parametry tego wyrobu gotowego, wskazując jego wielkość oraz wykończenia przypisane do partii produkcyjnej, poszczególnych sztuk lub do konkretnych boków (mogą to być wykończenia fizyczne lub czynności usługowe wykonywane w procesie produkcyjnym np: pranie, laminacja itp.). Dodatkowo mogą określać specyficzne parametry związane z procesem produkcyjnym lub kontrolą jakości. Na podstawie tych parametrów system buduje automatycznie, unikalną specyfikację produkcyjną, zestawienia materiałowe (BOM) oraz marszrutę produkcyjną.

We wszystkich procesach produkcyjnych oraz w operacjach magazynowych system wymusza posługiwanie się unikalnym numerem specyfikacji produkcyjnej, w celu identyfikacji konkretnego zlecenia klienta.

Zaprojektowane rozwiązanie zostało zakwalifikowane, jako rozwiązanie branżowe nie tylko dla branży poligraficznej, lecz również dla innych branż, dla których okazało się bardzo użyteczne. Wszystkie branże charakteryzujące się unikalnością produkcji (produkcja na indywidulane zlecenie klienta) mogą stosować rozwiązanie branżowe Seetech, jako uproszczenie i usprawnienie prowadzonego procesu produkcyjnego. Jako przykład można podać producentów stolarki budowlanej, producentów żaluzji, producentów konstrukcji reklamowych oraz innych producentów unikalnych wyrobów gotowych. 

Zarządzanie etykietami produktowymi i kodami logistycznymi SSCC

Podczas prac związanych z dostosowaniem systemu Microsoft Dynamics NAV do wymagań przedsiębiorstwa z branży produkcji chemicznej, zdefiniowana została potrzeba oprogramowania zaawansowanego zarządzania etykietami produktowymi i kodami logistycznymi SSCC. Wymagania te wynikały z dostosowania procesu logistycznego do wymagań partnerów handlowych. Rozwiązania przyjęte w opisywanym rozwiązaniu branżowym umożliwiają tworzenie szablonów etykiet za pomocą dedykowanego oprogramowania producenta drukarek – firmę Zebra, a następnie przechowywanie szablonów etykiet bezpośrednio w systemie Microsoft Dynamics NAV. Automatyczne uzupełnienie etykiet danymi z systemu Microsoft Dynamics NAV oraz unikalnym kodem SSCC oraz możliwość przypisanie poszczególnych typów etykiet do konkretnych nabywców, pozwala na automatyzowanie procesu przygotowania zapasów do wysyłki oraz eliminuje błędy związane z obsługą ręczną tego procesu. Etykiety oraz oznaczenia SSCC są zgodne z wymogami organizacji GS1. Przypisanie kodów SSCC do odpowiednich operacji magazynowych oraz poprawne oznaczenie wysyłanych produktów umożliwiło poprawne przesyłanie komunikatów EDI DESADV SSCC.

Dzięki wykorzystaniu do projektowania etykiet oprogramowania producenta drukarek tworzenie etykiet jest proste i pozwala na wykorzystanie pełnych możliwości graficznych drukarki kodów paskowych Zebra, a wykorzystanie definiowalnych w Navision formuł uzupełniających szablony etykiet pozwala na pobieranie z tabel Navision wszystkich niezbędnych i aktualnych danych o produktach.

Obsługa magazynu outsourcingowego

Wiele firm decyduje się na outsourcing procesów logistycznych. Popularne staje się zwłaszcza przekazywanie obsługi całości procesów związanych z logistyką i magazynowaniem dedykowanym podmiotom. Z myślą o takich przedsiębiorstwach powstało rozwiązanie branżowe Seetech zaoferowane firmie z branży dystrybucji produktów dla dzieci. Podstawowym problemem w zaawansowanym outsourcingu jest integracja systemów informatycznych partnerów.

Rozwiązanie Seetech oferuje automatyczny proces przekazywania, potwierdzania odbioru oraz obsługi potwierdzeń wykonywanych czynności magazynowych. Za względu na fakt, że zewnętrzny magazyn może obsługiwać dowolne operacje magazynowe, rozwiązania branżowe Seetech obsługuje, oprócz typowych dokumentów magazynowych (RW, PW, MM), również dokumenty wykorzystywane w procesie sprzedaży (wydanie i zwrot towaru), jak również zakupu (przyjęcie towaru). Wszystkie dokumenty są przygotowywane w Microsoft Dynamics NAV, by następnie ulec wysyłaniu do magazynu zewnętrznego w postaci plików XML (jako dokumenty planowanego wydania, przyjęcia lub innej czynności magazynowej). Po wysłaniu dokumenty są blokowane i pozostają zabezpieczone przed przypadkową ingerencją lub zatwierdzeniem przez operatora systemu. Po wykonaniu operacji przez partnera logistycznego dokumenty są automatycznie przetwarzane w oparciu o rzeczywiste ilości potwierdzone elektronicznie przez operatora magazynu.

Dzięki takiemu rozwiązaniu informacje o operacjach związanych z zakupami, sprzedażą oraz wysyłką produktów są bezzwłocznie wymieniane pomiędzy klientem i magazynem, użytkownicy systemu Microsoft Dynamics NAV mają dostęp do bieżących stanów, a osoby zarządzające mają wgląd w wiarygodne dane wspomagające rozliczenia z partnerem logistycznym.

Zaawansowana obsługa EDI (ang. Elektronic Data Interchange)

Rozwiązanie branżowe Seetech - EDI umożliwia elektroniczną wymianę dokumentów stworzonych w Microsoft Dynamics NAV pomiędzy partnerami handlowymi. W obecnej sytuacji rynkowej niezbędnym elementem współpracy handlowej pomiędzy sieciami handlowymi i dostawcami, jest elektroniczna wymiana dokumentów. Jest to technologia używana i wspierana przez nowoczesne firmy, dążące do zapewnienia odpowiedniej jakości obsługi procesów handlowych, obniżenia kosztów ich obsługi oraz wyeliminowania pomyłek wpływających negatywnie na wizerunek firmy. Zastosowanie EDI jest również procesem proekologicznym, ograniczona zostaje do minimum emisja dokumentów w formie tradycyjnej, a tym samym wzrasta oszczędność papieru.

Skrócony czas potrzebny do dostarczenia dokumentów oraz możliwość ich natychmiastowej weryfikacji pozwala na ograniczenie terminów oczekiwania na płatności i reklamacje związane z dostarczeniem niepełnej lub wadliwej dokumentacji. Do wymiany dokumentów wykorzystywane są pliki XML o sformalizowanych strukturach, które są współdzielone poprzez serwer FTP lub inne dedykowane oprogramowanie komunikacyjne.

Moduł EDI uruchamiany jest cyklicznie i w czasie pracy przetwarza dokumenty przychodzące:

  • zamówienia (ORDER)
  • dowody przyjęcia dostawy (RECADV)
  • raporty magazynowe (Inventory Report)

oraz tworzy na podstawie danych w systemie Microsoft Dynamics NAV :

  • faktury (INVOICE)
  • potwierdzenia zamówienia (ORDERRSP)
  • awiza wysyłki (DESADV)
  • katalog produktów (PRODUCTCATALOG)

Wykorzystanie rozwiązania branżowego Seetech - EDI pozwala na pełną integrację dokumentów EDI z systemem Microsoft Dynamics NAV. Moduł uruchamiany jest jako proces serwera aplikacji, jego uruchomienie nie zajmuje dodatkowej licencji użytkownika oraz nie wymaga dodatkowego dedykowanego sprzętu IT. Operatorzy mają natychmiastowy dostęp do informacji o terminie wysłania dokumentu, statusie oraz ew. błędów związanych z jego przetwarzaniem. Opisywane rozwiązanie może współpracować z systemami głównych operatorów EDI w Polsce.

  • Jesteś zainteresowany
    naszymi usługami?

    Prosimy o wypełnienie prostego formularza i podanie
    numeru telefonu lub adresu e-mail - niezwłocznie się
    z Państwem skontaktujemy.

    btn_formularz.jpg

  • Bądź na bieżąco!
    Dołącz do naszych subskrybentów. 

    Przekonaj się jakie to proste i wygodne. Otrzymasz
    najważniejsze informacje związane z Microsoft Dynamics
    NAV
    wdrażanym i serwisowanym przez Seetech.

    btn_zapisz_sie.jpg